JYSK styling






Pressbilder från JYSK | Stylist Pella Hedeby | Photographer Sara Danielsson
 
För ett par veckor sedan gjorde jag den här stylingen för JYSK. Ett inspirerande uppdrag
där jag fick skapa ett sovrum och välja ut mina favoritprodukter ur sortimentet.
 
Bra basprodukter är A och O och i inredningen och här valde jag ut möbler och detaljer som är vackra i sin enkelhet.
Tanken var att skapa ett sovrum som känns ljust och luftigt samtidigt som det ger en ombonad känsla. En krispig bas i de vita sängkläderna, förvaringsmöblerna och de skira gardinerna kombinerad med grått i olika nyanser mot en vårfräsch pudertonad fondvägg. Naturliga material och textilier med strukturer som ger inredningen en exklusiv touch. Mattan i sisal,
sänggavelns vackra textilstruktur, sittpuffens fiskbensmönster och den lurviga fällen är detaljer som förhöjer känslan.
Ett bra exempel på hur man kan skapa ett inbjudande sovrum med enkla medel.
 
Här är moodboarden som jag tog fram inför stylingen:
 
 
 
Övrig rekvisita: Stegen och arbetslampan är vintage. Fotografi "Lillstrumpa och Syster av SMIA. Den vita påskrukan Uashmama från Dukat bord. 
 
 
STORT TACK till gänget ifrån Prat PR, fotograf Sara Danielsson och stylisten Jannice Wistrand
 
 
Missa inte erbjudandet i JYSK butikerna nu i veckan, då flera av produkterna erbjuds till rabatterade priser.
Min sovrumsmiljö kommer du även att kunna  se i JYSK butiken i Sollentuna fr o m måndag.

No comments:

Post a Comment