Design Trade | Muubs






Jag tror inte att jag behöver förklara varför mitt hjärta slog dubbelslag när jag besökte Muubs 
monter på Design Trade. Kombinationen av trä och betong är oslagbar och jag älskar inredningar med den här härliga, naturliga känslan. Muubs tillverkar bl a möbler i fiberbetong och återanvänd teak. Fantastiskt fina bord och bänkar med den perfekta tyngden att kombinera med moderna stolar och inredningsdetaljer. Nordiskt naturligt med en etnisk touch. Älskar!

Förutom borden och bänkarna, så fanns det många fina detaljer i återanvänd teak och betong. 
Burkarna, och de fina träskålarna och muggarna var några av favoriterna. Tillsammans med det rustika överdimensionerade ljuset i träskålen. Tänk er det på ett polerat betonggolv, eller på mitt vitmålade golv. Mmm, perfekt kontrast. Olivträdets träkruka var en anna av detaljerna som väckte mitt habegär.

Dessa och många fler finheter hittar du i Muubs katalog.



Here are some of my favourite furniture and items from Muubs. 
Love the combination of wood and concrete and the design that is both rustic and modern.

No comments:

Post a Comment