Beautiful buds, moss and evergreen | pre Christmas






Igår visade Blomsterfrämjandet upp härlig inspiration med säsongens spirande julblommor. En av JMs visningslägenheter 
på Sjövikshöjden hade fyllts till bredden med doftande hyacinter, amaryllis, tazetter och julrosor. 
Jag har verkligen inte kommit i någon julstämning i år, men här tändes en gnista. Pyntet får gärna ligga kvar i kartongerna. 
Men nu vill jag fylla upp lådor och vaser med spirande lökar, ljung och mossa
Älskar enkelheten. Det ska vara mycket av en och samma sort. Som raderna av hyacinter på 
IKEAs tavellister eller tazetterna samlade i en gammal trälåda. De mysiga mosskuddarna i plastbacken på bordet 
fick mig genast att tänka på den vita backen i porslin från Lotta Agaton shop
Det får bli en tidig julklapp till mig själv. Fylld med mosskuddar eller kanske knoppande hyacinter... Välkommen juletid.



Efter visningen promenerade vi ner till Liljeholmskajen och fastnade i den fina blomsterbutiken. 
Här löstes granfrågan. En uppstammad Sockertoppsgran i klotform. Perfekt. 
Kanske med en skir liten ljusslinga till jul. Och så vill jag ha mer mossa och hyacinter förstås. Lådvis.


Yesterday I was inspired by Blomsterframjandets lovely Christmas decoration with flowers of the season. I like the simplicity. 
But want mass effect with many of the same kind. Hyacinths, hellebores, tazetter and moss end up in stylish wooden boxes, crates or vases. 
And this year's Christmas tree may be a-stem, ball-shaped sugar spruce top. Gorgeous


Pics by me, and Marie shared some more at Hitta hem

No comments:

Post a Comment