Autumn mood





Höst. Jag vet inte vad det är med hösten. Men jag känner mig alltid så härligt 
uppfylld av inspiration. Vill inreda och pyssla och samla bilder till moodboards hela, hela tiden...

Mitt armeringsnät vid arbetsplatsen (som jag visade här tidigare) är nu överfyllt 
med härliga inspirationsbilder. Som de här. 
Enkelhet. Rena ytor. Som ett vitmålat plankgolv där några höstlöv precis landat.
Just så, så förstår ni mitt poetiska höstmood precis... ;)

Få utvalda saker och detaljer i äkta material. Vita ytor. 
Materialen: Grå filt, grovstickat i gråbeige toner, tvättat linne i vitt och grått, 
rustikt trä i brunt eller med vitmenad yta och oglaserad, matt keramik. 

Till det den obligatoriska Carrara marmorn, en lurvig vitbeige Beni Ourain matta 
och lite härlig Aesop lyx. Vad tror ni om det!?

En inredning lika basic som favoritjeansen och den vita T-tröjan. Till hösten med 
ett par sköna boots och en stickad tröja till det. Just så. Och så kryddar vi med massor av kärlek!



Simplicity. White rooms + greyish shades + wood + linen + matt surfaces 
+ knitted plaids + luxurious details + love = My autumn mood

Basic. Just like your favourite jeans and a white T-shirt.
Just add a nice pair of boots and a knitted sweater. Autumn love.



Inspirational pics via my Pinterest. From top left. 1, 2 beautiful plates PB by Arelier Vierkant
6, 7 photo Jonas Bjrerre-Poulsen | Styling Emma Fexeus for HÖST, 8, 9, 10, 11, 
12  New photos for Menu | photographer Mikkel Mortensen , 13, 14, 15 Aesop | Artilleriet, 16

No comments:

Post a Comment