New week

 
 
                                         ...funderar lite på julen i år.
 
Vid den här tiden brukar jag ha en ganska klar bild av hur jag vill att årets jul ska se ut.
Men i år har känslan inte riktigt infunnit sig, även om jag snart plockar fram adventsstjärnorna
- för ljusets skull. Och så bakade jag en plåt pepparkakor med barnen redan igår.
Bara för att det är så mysigt. Det är kanske det som är största problemet. Att julstöket blir
så väldigt utdraget att man är trött på granar och julkulor redan innan advent.
 
Funderar i alla fall på att låta hästar ersätta renen som motiv på julkorten i år och så känns stjärnor 
som ett givet tema bland pyntet. Spanade in House Doctors stjärnformade ljusstakar och
Bloomingvilles spröda vita keramikstjärnor som hängen i granen redan på Formexmässan i höstas.
Keramikstjärnor får bli årets julpyssel hemma när vi tröttnat på pepparkaksbaket. 
Watt &Vekes härliga bild på den rosa pappstjärnan som står lutad mot väggen inspirerar till
lite färg i min allt igenom vita jul. Och så är prickar fint också...
 
Hmmm, det kanske kan bli nån´ordning på den här julen till slut...
 
 
pics 1, 3 via Pinterest, 2 VosgesParis, 4 Hviit

No comments:

Post a Comment