Some pics from Annedal

 
Nu är det sista helgen som Boutställningen i Annedal håller öppet.
Tidigare har jag visat bilder från lägenheterna som jag och Marie inredde för JM, här och här.
Och så favoriten Lotta Agaton + Folkhem förstås. Men nu i veckan fick jag äntligen tid att titta runt på resten av utställningen. Jahapp, batteriet i kameran tog slut i första lägenheten.... så det blev sparsmakat med bilder då jag lyckades ta en bild var 5:e minut innan batteriet dog igen.
Men jag fick med mig en hel del inspiration ändå. Som inre bilder.
 
Dessa pics, överst detalj från Svenska Bostäder med inredning av TAF, tokgillar den lampan,
sen 3 bilder från Besqabs hus inrett av Design by Leftovers där det svarta köket med rockchica detaljer var en riktig hit. Gillar överskåpen "Gallery" från Marbodal och att utrymmet ovanpå fungerade som tavelhylla och för diverse samlingar. En härlig personlig känsla.
Svarta kylskåp blir dessutom supersnygga som anslagstavla. Note to self.
 
Den sista bilden en mysig matplats med möbler a la House Doctor (som vi för övrigt såg mycket av),
Bord + långbänk + långhårigt fårskinn. Jag gillar om och om igen.

 
Living Gallery hos Viktor Hansson + Erik Wallin visade upp en konceptlägenhet med fokus på ekologiska produkter och med en takodling på terassen. Mycket inspirerande.
Tyvärr blev det inga bilder härifrån. Men väl värt ett besök på det ekologiska caféet.
 
 
Och så lampan igen. Är det någon som vet var den kommer ifrån?
 
 

No comments:

Post a Comment