Kitchen inspiration

                

Mina köksfavoriter: Vitt, enkelt och tidlöst.
Materialval högst upp på önskelistan är bänkskiva och stänkskydd i
Carrara marmor, inte det mest praktiska valet. Men snyggt, snyggt, snyggt.
Rostfria ytor i kombination med vitt baskakel är ett bra och mer prisvärt
alternativ. Eller kanske en tunn slimmad bänkskiva i kompaktlaminat för ett
stramare uttryck, laminaten fungerar även bra som stänkskydd.

Jag väljer ett kök utan överskåp för ett luftigare intryck. Utdragslådor sväljer
mycket förvaring och snygga köksredskap tål att visas upp på öppna hyllor
eller kanske i ett separat udda skåp. Jag skulle gärna förvara mitt basvita
porslin i travar i IKEAs svarta Linnarp med glasdörrar vid matplatsen.

Fick en förfrågan om jag kunde göra ett inlägg med köksinspiration.
Så gärna. Superkul med önskningar - mer sånt!
Jag ska samla min favoriter på temat mörka kök till ett inlägg också,
en annan dag. Fin onsdag på er!

My kitchen favorites: white, simple and timeless.
Material selection at the top of the wish list is worktop and splashback in
Carrara marble, not the most practical choice. But neat, neat, neat.
Stainless steel surfaces with white basic tiles is a good and more affordable option.
Or maybe a thin sleek countertop inside of compact laminate for a tighter expression,
laminates also works well as splash guards.

I choose a kitchen without wall cabinets for a more airy look. Drawers swallows
much storage and stylish kitchen tools can be displayed on open shelves or perhaps in
a separate odd cabinet. I would like to store my basic white china in piles
inside of IKEA's black Linnarp with glass doors in the dining area.

I was asked if I could do a post with kitchen inspiration.
I´m glad to do so. Lots of fun with desires - more like that, please!
I will collect my favorites on the theme of dark kitchen into a post as well,
another day. Have a nice Wednesday evening!



Pics Pinterest, via Lotta Agaton, NORM Architects, unknown, Pinterest, Mackapär,

No comments:

Post a Comment