Sennerholt + Washi


Fick flera finfina leveranser med posten idag. Happycards + notebook
av Therese Sennerholt och ett gäng nya washitaperullar i tokfina fäger!

Det var första gången jag beställde i webshopen - kan verkligen rekommendera! Toppentrevlig, personlig service och askarna som allt kommer förpackat i - jag säger bara. Snyggt, snyggt, snyggt!

Mjölkkannan i glas är från en annan favoritshop, Anyhow. Kannan kom också med posten idag. Vilken toppendag!

Fick ett mejltips av Ebba om TOKYO Transport där de bl a säljer washitape, men även andra fina produkter och kläder i Japansk design. Tusen tack för bra service! Jag kommer igen och kompletterar med de färger jag saknar nu - svart, vitt och grått!

Här ska fixas nya moodboards och foton och teckningar
i barnens rum ska äntligen komma upp. Har länge tänkt göra ett collage med svartvita bilder i Leos arbetshörna. Men det har kännts lite hårt med enbart svartvitt mot hans för övrigt Monsunblå väggar. (AD-kulör). Men den militärgröna tapen blir intrycket mjukare och det matchar dessutom överkast och andra detaljer i rummet. I like!
Viggo får den neutralt gråblå till sina färgglada teckningar istället,
det dämpar det galna intrycket något....

Det blev ett lååångt inlägg det här, men jag gillar Washitape som ni förstår...


 
Short version in English: All this came in the mail today.
Nice Happy CARDS + Notebook by Therese Sennerholt and new rolls washitape in lovely colors ordered from TOKYO Transport.
Milk jug is from Anyhow.

 I can really recommend these Swedish online stores.


No comments:

Post a Comment