Funderar på förvaring

 

Har nästan lovat bort bokhyllan där jag förvarar böcker,
pärmar med inspiration, och osorterat diverse i vårt arbetsrum.
En vit kubhylla, där inredningsböcker en gång låg ordentligt insorterade
efter färg. Man ser inte hyllan förrän man är inne i rummet, vilket är
tur på sätt och vis. Samtidigt blir det lätt ett berg av saker där,
saker som man helst inte vill se någon annanstans.
Att hyllan ska flytta hem till Emmas rum och fyllas med leksaker är
i sig en bra sak, och dessutom har jag nu lite press på mig att hitta en
bättre lösning. Tyvärr känns den snygga och funktionella förvaringslösningen 
långt borta för tillfället. Jag gillar dold förvaring, främst för att den
just döljer röran och ger illusionen av ett välorganiserat hem.
Samtidigt är det väldigt trevligt med en öppen hylla
fylld med inspirationsböcker....

Ska fundera på saken medan jag målar panel.  


Bilder via Elle China, Bokbänk Leva & Bo, Moa og Kaffekoppen, Elle?, The Shelby

No comments:

Post a Comment