Måndagsinspiration

Bild via Casanova.dk

Var det fler som vaknade, insåg att det var måndag,
drog täcket över huvudet och ville somna om?
Så kändes det för mig, vet inte om jag riktigt vaknat till ännu.
Nu är det här inlägget främst en anledning att än en gång ta med en bild
på stolen Nap. Skulle helst göra ett inlägg varje dag om denna stol,
men det kan ju lätt bli lite tjatigt. Nu är just den här bilden ännu
bättre i det här formatet, så den tål att visas upp igen.


För övrigt är soffborden på bilden nästan identiska med mina,
som jag köpte för drygt 10år sedan på NK Classic Home.
Lastpallar under sängen hade jag när jag flyttade till Stockholm för
15år sedan, de åkte faktiskt med flyttlasset från Piteå till Sumpan när
det begav sig. Lastpallarna klädde jag (eller snarare min snälla pappa)
några år senare in med en låda av björkplywood. Tidlöst?
Nja, jag kanske inte hade velat leva med vare sig lastpallarna eller plywoodlådan
från då fram till idag. Men nu känns bägge lösningarna helrätt igen.
Skulle faktiskt gärna åter lägga sängen på lastpallar.
Det är dock ingen toppenlösning just nu då vi sover minst 3
ibland 4 i sängen varje natt och risken för stickor är stor när vi
kravlar i och ur. Men, om 10-15år när det känns rätt nästa gång,
fungerar det nog bättre. Då har t o m sladdisen flyttat ur vår säng. 
För en liten myssladdis måste man väl hinna med?
(...bebishoppet är det sista som överger mig...)


Oj, det blev ett långt inlägg. Det jag egentligen vill säga:
Trender kommer åter - liksom måndagar...


No comments:

Post a Comment