Snapshot från dagen


Håller som bäst på med att färdigställa en bobutik för JMs projekt Kista Torn.
Idag har det varit fullt fokus på terassen som stylas inför helgens
Stora Visningsdag på tema balkong och uteplats.
Det är mycket kånkande av möbler, jordsäckar och diverse annat, men jag älskar verkligen dessa puliga dagar när man blir riktigt skitig under naglarna.

Har förmodligen haft en jordfläck på nästippen hela dagen också,
folk har tittat så konstigt och alla har varit otroligt vänliga och hjälpsamma.
Det började med Postens bud som kom med kommod och spegel på en pall i morse - inga bekymmer - han körde in den till hissen och hjälpte till att avembalera också. Gulle!
Tjejen i kassan på Plantagen lånade inte bara ut en 5-krona till kundvagnen utan hjälpte även till att lasta bilen och köra undan vagnen när jag var klar. Supertack!
Grannarna till bobutiken har hjälpt mig att bära tungt förut - och ställde givetvis upp idag igen. Så till sist visade sig butiksbiträdet på Pressbyrån i Hornsberg från sin allra mest kundvänliga sida. Erbjöd både liten påse och servietter till min wrap, smoothie och Latte Capuccino som skulle intas som frukost-lunch-tidig middag runt 16-tiden.
Vet inte om jag sett ut att behöva lite extra hjälp och omtanke -
eller om jag helt enkelt haft bättre vett att uppskatta detta en dag som denna.
Underbar dag och underbara, fina människor!

På bilderna skymtar Fotopuff från Ygg & Lyng, klädd i tyg som tål uteliv. Bilderna kan beställas med egna motiv. Fin! Mattorna är IKEAs Aleröd från designserien Kryddstarkt som släpptes idag. Supersnygga live! Fåtöljerna en ständig "favorit i repris" PS-klassikern Vågö, ser ut att vara slut i vitt överallt - tur att jag var ute efter svarta den här gången!
Parasollet Shady Lace från Droog Design ger känslan av att sitta under ett träd, när solen silar genom bladen och den finfina parasollfoten, även den inhandlad hos Ygg & Lyng kan man använda som planteringskärl eller vinkyl. Kryddväxter och Lavendel som doftar härligt planterade i låg kruka från Plantagen.

No comments:

Post a Comment